icon

Osnovna škola "Zvezdobrojci"

shape
shape

У авантуру са Немањом!!!

Теренска настава коју су крајем маја извели петаци била је важна за свакога од ученика појединачно, али је била истовремено веома важна за њихов мали колектив који социјално и психолошки све више сазрева и напредује. Теренска настава је имала за циљ да код деце подстакне нова искуства, сазнања и доживљаје кроз амбијент који пружа могућност авантуристичко-природњачког образовања.

Пред ученике постављено је више задатака од којих ниједан није био лак:

  1. Савладати стеновиту стазу која пролази кроз клисуру Црнице – Стаза је била таман толико захтевна да уз појачану концентрацију без потешкоћа савладају изазов. Стаза је обезбеђена путем ужади и сајли. Било је уских, негде и стрмих експозиција. Деца су била поприлично узбуђена и то се претворило у продуктивну сарадњу и сталну размену утисака. Вежбали смо технике и начине кретања и правила понашања у оваквим условима.
  1. Пронаћи остатке средњевековних манастира и града Петруса – На самом почетку стазе налази се остатак средњевековног манастира Св. Јована Главосека и то није било тешко пронаћи. Осмотрили смо од ког камена је грађен овај објекат и направили реконструкцију како је изгледао некада. На излазу из клисуре налазе се прелепи остаци манастира Св. Огњене Марије који је својим очуваним сводовима и просторијама привукао пажњу деце да детаљно истражимо овај локалитет. Ипак није било лако савладати велико брдо изнад клисуре и пронаћи археолошки локалитет Петруш. Ђаци су самостално дошли до циља из другог пута. Непотребно је наглашавати колико је важно то што су поново покушали након иницијалног неуспеха.
  1. Прећи преко реке уз помоћ ужета – Овај задатак је довео до усијања. Уже је било развучено између два стабла преко реке и то је рукохват као помоћ. Хладна и брза вода је ометала авантуристе, али су успели да пређу реку два пута, поносни на своју вештину.
  1. Пронаћи и истражити канале пећине испод Петруса – Овај спелеолошки објекат има импозантни улаз, сви смо били усхићени пред чудом природе. Ученици су истражили проходне канале, пронашли сталактите, сталагмите, пећинске стубове. Опробали смо технике препињања и деца су храбрила једни друге у овом подухвату.

 

  1. Идентификовати врсте стена, гљива, флоре и фауне на терену – Од интересантних налаза била је једна врста орхидеје – Orhis pyramidalis, гљива из опасне породице Аманита – Amanita vaginata, стонога гујин чешаљ Millipede sp., слепи миш мали потковичар – Rhinolophus hipposideros.
  1. Уловити ручак уз помоћ лука и стреле, тј. уловити улазницу за ресторан – На крају, када је умор почео да струји низ наше мишиће и када је концентрација коначно попустила, морали смо да смиримо руку и дах, да се фокусирамо на мету и да освојимо ресторан. Тако је и било, хвала другу који је скратио муке и погодио у центар!

Теренска настава је успешно завршена. Видели смо толико тога о чему смо учили, сада ту испред нас. Развијали смо моторику, баланс, психофизичке особине и продуктивну социјалну интеракцију у групи. На крају ресторан „Изворска ноћ“ је био прави одабир за уморне теренце који су окрепљење потражли у белој вешалици, пљескавици, шопској салати, помфриту, соку и баклави.

Потребић Немања

Мај, 2024. године