Француски

Школски прибор (les objets de la classe)

1.

Погледај и послушај овај видео на следећем линку до 1:35 (1мин. 35сек.) :

https://www.youtube.com/watch?v=CMayODF4pVY

Понављај имена предмета које чујеш и видиш до 1:00.

Од 1:00 пронађи предмет који чујеш и покажи га прстом на екрану.

2.

Провежбај са неким саговорником, како замолити некога да ти позајми одређени предмет.

Послушај модел на снимку број 1 у прилогу, и прилагоди га сваком предмету.

– Tи: S’il te plaît, prête-moi ton crayon. (превод: молим те позајми ми своју оловку.)

– Саговорник: Voilà mon crayon . (превод: изволи моју оловку)

– Ти: Merci. (превод: хвала )

3.

Отвори следеће линкове, прво горњи, па кад завршиш онда доњи. На њима ћеш имати слику са разним предметима, а када се спустиш мало ниже, видећеш исту слику али ће на њој фалити одређени предмет. Када се још ниже спустиш, поново ћеш видети слику са свим предметима, па ће на следећој поново фалити један предмет.

Сваки пут када буде фалио предмет, мораш на француском да кажеш који je то предмет по следећем моделу на снимку број 2 у прилогу:

Il manquе le crayon. (превод: фали оловка)

Il manquе la gomme. (превод: фали гумица)

https://lewebpedagogique.com/laclassedeselin/files/2019/02/classe_selin_diaporama_ilmanque_matsco.pdf

https://lewebpedagogique.com/laclassedeselin/files/2019/02/classe_selin_diaporama_ilmanque_matsco2.pdf

4.

Обоји предмете на документу под називом “школски прибор“ у прилогу, и именуј их усмено на француском.

Боје (les couleurs)

1.

Послушај снимак број 3 у прилогу и понављај за мном различите боје:

Le bleu (плава)

Le jaune (жута)

Le rouge (црвена)

Le vert (зелена)

Послушај више пута и пробај да запамтиш мелодију и текст песмице “La chanson des couleurs

на следећем линку, за сада do 0:35 (35. сек.)

https://www.youtube.com/watch?v=zduapTwsSwA

Превод песме:

Плава, жута, црвена и зелена, црвена и зелена.

Плава, жута, црвена и зелена, црвена и зелена.

Оловке за стварање малог света у боји,

Плава, жута, црвена и зелена, црвена и зелена.

2.

Послушај видео на следећем линку до 0:38 (до 38 сек.), и научи како се каже волим и не волим.

После сам кажи које боје (од ових које смо научили) волиш а које не.

https://www.youtube.com/watch?v=GKe4tCwB1xM

J’aime. (волим)

Je n’aime pas. (не волим)

На документу под називом Боје у прилогу, са леве стране боји или цртај оним бојама које волиш,

а са десне бојама које не волиш (од оних које смо данас научили), и можеш усмено да их именујеш на француском.

Школски прибор (les objets de la classe)

1.

Погледај и послушај овај видео на следећем линку до 1:35 (1мин. 35сек.) :

https://www.youtube.com/watch?v=CMayODF4pVY

Понављај имена предмета које чујеш и видиш до 1:00.

Од 1:00 пронађи предмет који чујеш и покажи га прстом на екрану.

2.

Провежбај са неким саговорником, како замолити некога да ти позајми одређени предмет.

Послушај модел на снимку број 1 у прилогу, и прилагоди га сваком предмету.

– Tи: S’il te plaît, prête-moi ton crayon. (превод: молим те позајми ми своју оловку.)

– Саговорник: Voilà mon crayon . (превод: изволи моју оловку)

– Ти: Merci. (превод: хвала )

3.

Отвори следеће линкове, прво горњи, па кад завршиш онда доњи. На њима ћеш имати слику са разним предметима, а када се спустиш мало ниже, видећеш исту слику али ће на њој фалити одређени предмет. Када се још ниже спустиш, поново ћеш видети слику са свим предметима, па ће на следећој поново фалити један предмет.

Сваки пут када буде фалио предмет, мораш на француском да кажеш који je то предмет по следећем моделу на снимку број 2 у прилогу:

Il manquе le crayon. (превод: фали оловка)

Il manquе la gomme. (превод: фали гумица)

https://lewebpedagogique.com/laclassedeselin/files/2019/02/classe_selin_diaporama_ilmanque_matsco.pdf

https://lewebpedagogique.com/laclassedeselin/files/2019/02/classe_selin_diaporama_ilmanque_matsco2.pdf

4.

Обоји предмете на документу под називом “школски прибор“ у прилогу, и именуј их усмено на француском.

Боје (les couleurs)

1.

Послушај снимак број 3 у прилогу и понављај за мном различите боје:

Le bleu (плава)

Le jaune (жута)

Le rouge (црвена)

Le vert (зелена)

Послушај више пута и пробај да запамтиш мелодију и текст песмице “Jaime les voitures

(волим аутомобиле) на следећем линку:

https://www.youtube.com/watch?v=IaaSprb0IXk

Превод песме:

Волим аутомобиле, црвене, плаве, беле, црне, и љубичасте

Волим аутомобиле, жуте, зелене, розе, беж и љубичате.

Волим камионе, црвене, плаве, беле, црне, и љубичасте

Волим камионе, жуте, зелене, розе, беж и љубичате.

Има их свих боја, има их свих боја…

2.

Послушај видео на следећем линку до 0:38 (до 38 сек.), и научи како се каже волим и не волим.

После сам кажи које боје (од ових које смо научили) волиш а које не.

https://www.youtube.com/watch?v=GKe4tCwB1xM

J’aime. (волим)

Je n’aime pas. (не волим)

На документу под називом Боје у прилогу, са леве стране боји или цртај оним бојама које волиш,

а са десне бојама које не волиш (од оних које смо данас научили), и можеш усмено да их именујеш на француском.

Valcer

Послушај поново валцер Фредерика Шопена оп.69 бр.2 на следећем линку:

https://www.youtube.com/watch?v=_JXEIVTB2Y

Сети се да смо учили да је валцер игра која иде на 3 :

1,2,3 – 2,2,3 1,2,3 – 2,2,3

– Док слушаш композицију, покретом дочарај свој доживљај музике.

Можеш чак и пронаћи пара и заплесати са њим.

Uspavanka

Послушај Успаванку за Аћима на следећем линку:

https://www.youtube.com/watch?v=7r7lU9OS0tI

– Док слушаш песму, размисли о томе каква се расположења смењују у њој (заокружи одговоре)

Смиреност? Раздраганост ? Пасивност ? Живахност ?

Успаванка је лагана тиха песма.

Њоме се успављују деца.

– Коју успаванку су теби певали пред спаванје ? Отпевај је.

Каква осећања код тебе буди успаванка ?

– Које речи описују успаванку ? (заокружи одговоре)

брза, лагана, нежна, радосна, тужна, тиха, бучна, гласна