О нама

Biblioteka-1024x600

Загледани у звезде

Звездоброј је стара српска реч – најближа нашој визији школства. Инспирисана њеним магичним значењем, председница нашег школског одбора Александра Нинковић Ташић саставила је књигe у којима је приредила одабране текстове које су писали неки од највећих српских научника – Михајло Пупин, Никола Тесла, Милутин Миланковић и други. Значење те речи, која се могла чути у Врању и његовој околини, сликовито је представљала надарено дете загледано у звездано небо. На трагу њених књига и предивне метафорике ове речи, желимо да наше име искаже оно за шта се наша школа срчано залаже – охрабривање сваког детета да радознало подигне главу и својим умом досегне највише просторе знања.

Јединствени образовни програм

С обзиром да је наша школа акредитована од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја, у потпуности испуњавамо образовне циљеве и исходе предвиђене прописаним планом и програмом. Међутим, настојимо да задати програм непрекидно мењамо и прилагођавамо како би свако дете појединачно, најефикаснијим методама добило најквалитетније образовање. Вођени истом мишљу, креирали смо неколико додатних активности за које сматрамо да су од кључне важности за целовити развој дечије личности. У питању су радионице књижевности, обучавање за сналажење у природи, једрење, џудо, јога, пливање.

Примењујемо проблемски приступ настави. Предмети нису вештачки и апстрактно одељени један од другог, већ су тематски интегрисани како би ученици могли да стеченено знање повежу са реалним животним околностима. Подстичемо вршњачко подучавање међу децом, непрестано их мотивишући да буду активни учесници у планирању и реализовању наставних активности. Настојимо да негујемо критичко мишљење и не дозвољавамо да деца пасивно усвајају градиво само у циљу његовог репродуковања за оцену. Настава није подређена оцењивању јер оцене не сматрамо поузданим мерилом знања. Сарадња и конструктивни дијалог са родитељима су нам веома важни јер само заједничким напором можемо да обезбедимо нашој деци квалитетно образовање и срећно детињство.

Наш образовни програм чини нас јединственом основном школом на овим просторима.

Физичке активности

Бројна научна истраживања довела су нас до сазнања да редовна физичка активност код ђака побољшава когнитивне функције попут радне меморије, пажње и концентрације, које су неопходни предуслов за академска постигнућа. Поред тога, физичка активност поспешује физичко и ментално здравље, пружа могућност за формирање позитивне слике о себи, повољно утиче на самопоштовање и подстиче социјалне интеракције између ученика. Стога, у нашој школи сваки наставни дан отпочињемо часом физичког васпитања. Према извештају OECD-a из 2019. године, посвећеном анализи извођења наставе физичког васпитања на глобалном нивоу, у нашој школи се реализује далеко већи број часова физичког васпитања у односу на европски просек.

Усвајање страних језика и култура

Ученицима наставу енглеског језика свакодневно држе предавачи којима је то матерњи језик. На овај начин код деце развијамо слух за специфичности гласова и фразеологије страног језика. Најважније од свега, деца овим путем усвајају свест о другачијој култури и њеним особеностима.

Уметност, културу и савладавање основа лингвистичког знања спајамо у оквиру наставе музичке културе, током које се истовремено учи француски језик. За наставак основношколског образовања, након четвртог разреда, планирамо увођење још неких страних језика.

Веронаука

Сва деца имају часове веронауке јер сматрамо да је неопходно упознати их са овим значајним чиниоцем културе и историје географског простора на којем одрастају. Часови се често одржавају у просторијама културно-историјских грађевина.

Књижевне радионице

Желимо да књижевним радионицама активно утичемо на развијање свести о врло значајној улози коју књижевност и култура читања имају за сваког појединца, али и ширу друштвену заједницу. Сматрамо да је дететов развој потребно подстицати, унапређивати и усмеравати знањима која се налазе у најуспелијим делима светске и српске књижевности. Излагање деце читању српских и светских литерарних класика, активно утиче на њихов когнитивни, емоционални и социјални развој. Активности ове радионице шире дечији вокабулар и подстичу их на критичко и креативно мишљење. Књижевност у себи обједињује све сфере човековог постојања. Стога је моћ коју она поседује да утиче на људску стварност врло значајна.

Додатне спортске активности

Физички развој и брига о телу су подједнако важни у току одрастања као и интелектуални развој. Поред свакодневних часова физичког у опремљеној фискултурној сали, или на школском терену, Звездобројцима имају додатну наставу у природи, часове пливања, џуда, јоге и једрења. У току радионица сналажења у природи ученици одлазе на излете, приликом којих уче основе оријентације. На овим радионицама деца из урбаних средина стичу корисна знања о биљном и животњском свету, повезујући га са наставним градивом. На пешачким турама се развија тимски дух, авантуристички импулс и издржљивост.

Сваке године одвајамо одређени број дана намењених за рекреативну наставу која се одржава у природи, комбиновану са скијашким спортовима. Тих дана читава школа се сели на планину, са жељом да заједно проведемо време које ће позитивно утицати на физички и психички развој ученика.

Предшколски програм

Планиране едукативне активности се реализују кроз игру, која представља основну методу путем које се деца предшколског узраста уче и развијају. Организујемо разнолике активности које су примерене телесном и духовном развоју сваког детета, доприноси развоју дечијих снага, вештина и способности. Ослушкујемо дечија интересовања и пратимо њихов стадијум развоја кроз НТЦ радионице, друштвене игре, покретне игре, експерименте, као и уз сарадњу са локалном заједницом и породицама. Деца су мотивисана и подстакнута да уче, напредују, расту и развијају се по сопственом темпу, да буду самостална и спремнa за школске дане који су пред њима.

Исхрана

Сматрамо да се здраве животне навике формирају у раном детињству и зато смо, поред промишљеног курикулума, посвећени правилној исхрани. Рад на психо-физичком развоју деце био би знатно отежан без уочавања значаја који исхрана поседује. Посвећени тим осмишљава здраве и избалансиране оброке који гарантују да деца уносе довољну количину неопходних састојака током дана. Деци су обезбеђена четири оброка у току школског дана – доручак, ручак и две ужине. Храну припремају кувари у савремено опремљеној школској кухињи. Пажљиво смо осмислили јеловник који задовољава све потребе раста, узимајући у обзир најсавременија нутриционистичка сазнањa. Састојци од којих се припремају оброци се ексклузивно набављају са посебних органских фарми. Сви оброци се сервирају увек у исто време, у школској трпезарији. Заједнички оброци представљају један од најзначајнијих сегмената наше школске културе. Родитељи свакодневно имају увид у јеловник и апетит своје деце и позвани су да се придруже на неком од заједничких оброка.

Тим Звездобројци

Цео наш тим: учитељице, педагог, психолог, директор школе, организатори радионица – има разнолика појединачна искуства у класичном, и различитим врстама алтернативног образовања. Стога смо у могућности да за потребе едукације Ваше деце креирамо образовни програм који се ослања на најбоље аспекте српске традиције, али који истовремено синтетише све добре методе најпознатијих образовних система у свету. У процесу креирања и промишљања програма, консултовали смо се са најбољим стручњацима из различитих области: Светомиром Бојанином, Зораном Миливојевићем, Љубивојем Ршумовићем. Усвојили смо бројне корисне савете и добили прилику да их применимо у пракси.

Тим

Александра Нинковић Ташић председник школског одбора

Председник је Образовно-истраживачког друштва Михајло Пупин и мултикултурални је амбасадор Унеско клуба Универзитета Сорбона. Најважнија њена вишегодишња активност је рад на прикупљању архивског материјала који се односи на живот и дело Михајла Пупина у читавом свету. Преко 30.000 докумената, од којих су многа по први пут доступна јавности, чине највећу архиву посвећену Михајлу Пупину, а она је извориште многобројних активности које имају за циљ афирмацију и чување Пупиновог дела, али и историје српске науке.
Мирјана

Мирјана Николић директор, оснивач

Не знамо како ће изгледати свет у годинама и декадама које долазе, али знамо да ће друштву требати поштени, креативни људи и жене са карактером и жељом за учењем. Развили смо иновативну школу која ће заједно са породицама радити на образовању деце како би просперирала у будућности која им припада. По принципу јака заједница – јаки појединци.

Александра

Александра Милетић педагог, образовни директор

Завршила сам мастер студије у Финској у области образовања и педагогије. У непосредном раду сам са децом већ 10 година и за то време сам научила много од њих. Циљ ми је да уношењем иновација у наставу сваком детету омогућим да прати сопствени темпо, истовремено јачајући тимски рад код деце и осећај припадности школској зајединици. Са ученицима, њиховим родитељима и колегама радим на стварању школске културе која развија емпатију, поштује различитости и подстиче ученике да поштују себе, друге, као и животну средину у којој обитавамо. Верујем да свако дете заслужује квалитетно образовање и безбедно окружење у којем ће моћи да развија свој потенцијал, стога свакодневно настојим да обезбедим овакву средину у нашој школи.

Ивана Јеремић

Ивана Јеремић професор разредне наставе

У досадашњем подучавању и раду са децом, проучавајући национални и Кембриџ програм појединих предмета, имала сам прилику да се сусретнем са различитим методологијама и филозофијама педагошког рада. Који год начин одабрали у интеракцији и раду са децом, сматрам да је важно приступити са разумевањем, емпатијом и поштовањем сваког детета као индивидуе. Ученик треба да осети да је важан и значајан део групе и да доприноси њеном развијању. План и програм рада школе треба да буде прилагођен и свакодневним питањима и проблемским ситуацијама из реалног живота, где деца кроз игру и тимски рад развијају своје академске вештине, машту и стварају нова решења за питања на глобалном нивоу.

Јелена

Јелена Хинић професор разредне наставе

Сматрам да учење треба да буде пријатан процес, подстакнут унутрашњом жељом за новим сазнањима. Волим уметничко изражавање и природу, као сталну инспирацију. Верујем да се учи и кроз игру, подједнако као и из књиге. Срећна сам што најзад имам могућност да све ово применим у свом раду са ученицима.

Тијана

Тијана Дринчић васпитач

Завршила сам Високу струковну школу за образовање васитача у Новом Саду 2011. године и стекла звање струковни васпитач. Похађала сам семинар „НТЦ систем учења“ који користим у раду са децом. Едукант сам на четвртој години Интегративне арт психотерапије код проф. Снежане Миленковић. У „Звездобројцима“ се дружим са предшколском групом. Заједно свакодневно стварамо топлу и пријатељску атмосферу у којој се играмо, учимо и водимо рачуна о себи и другима као и о нашој околини. Кроз индивидуални приступ учимо да смо вредни и верујемо у себе, а уз мотивације, без казни, заједно растемо и припремамо се за свет који нас окружује.

Тамара Ристић координатор књижевних радионица

Апсолвенткиња сам компаративне књижевности на Филолошком факултету у Београду. Док сам искуствено пролазила кроз све стадијуме државног образовања (и учествовала као полазница, а касније и асистенкиња на семинарима Историје и Друштвено-хуманистичких наука у Истраживачкој станици Петница), непрестано сам размишљала о његовим недостацима. У „Звездобројцима“ видим простор који такве недостанке превазилази, непрестано усавршавајући методе образовања и васпитања. У том важном процесу књижевност има веома значајну улогу као неприкосновена учитељица живота.

Срећко Маловић професор физичког

Индивидуални приступ сваком детету изискује употребу велике дозе креативности приликом осмишљавања вежби, како би оне истовремено биле корисне и занимљиве. Трудим се да у сваком детету препознам карактеристичности које га одређују, али и његове могућности. Затим прецизним приступом, обраћајући пажњу на детаље, помажем сваком понаособ да негује здравље свог тела и духа.

Александре Николић професор музичког и француског

Један од веома битних елемената у процесу психофизичког развоја код детета јесте музика. Доказано је да деца која се активно баве музиком развијају своју машту и емоције, и унапређују своје интелектуалне способности. Припало ми је то задовољство да могу да им у овој школи приближим музичку уметност кроз слушање, певање и свирање, али на један посебан начин и све то у једном веома пријатном и здравом амбијенту. А пошто ми је француски матерњи језик, а тамо сам и рођен, уз музику учимо и француски језик.

Весна

Весна Ђурић психолог

Као психолог, психотерапеут и мајка четворице синова узраста од 9 до 29 година, заинтересована сам и приватно и пословно за различите облике класичног и алтернативног образовања. Имам вишедеценијско искуство учествовања у раду неколико предшколских и школских установа у Београду. ОШ „Звездобројци“ осећам као место посебне енергије, знања, воље и умећа. Све то, захваљујући нашем јединствено обученом и мотивисаном тиму, који Вашем детету нуди врхунско васпитање и образовање за лични и професионални развој.

Немања Протић вероучитељ

У дружењу са децом од своје 24 године. И даље се радујем свакодневном доласку у школу. Мотив и инспирацију налазим у личном односу са децом и жељи да будем слободан и искрен као дете.

Зоран Раковић

Зоран Раковић координатор радионица у природи

„Изабери посао који волиш, и нећеш морати радити ни дана у животу“ – Конфучије. Послушао сам Конфучија и спојио своје две велике љубави – децу (завршио сам Педагошку академију) и природу (седам година сам свакодневно радио као еколошки волонтер). Нико не зна како ће изгледати будућност. Једно је сигурно. Без поштовања еколошких принципа, будућности неће ни бити. Својим радом у природи са Звездобројцима желим да у дечија срца трајно населим природу.

Зоран Јовановић координатор српске школе поморства

Сматрам себе човеком воде, мора и ветра. Љубав према води открио сам још као омладинац, а затим сам годинама учио да своје знање о наутичким спортовима преносим како деци, тако и одраслима. Национални сам рекордер у једриличарењу. Одушевљен сам идејним концептом „Звездобројаца“ и тиме што посвећују велику пажњу наутичким спортовима.

Иван Рилинг кувар

Годинама уназад радио сам на пословима путем којих сам надограђивао своје знање и искуство у области кулинарства. Међутим, на овом послу имам то задовољство да радим уз децу и да самим тим надограђујем себе као личност – да и даље развијам креативност и машту гледајући како деца перципирају свет око себе. Правити храну за мале Звездобројце је велика част.

Марина

Марина Берберовић кувар, професор јапанског

По образовању дипломирани филолог јапанског језика и књижевности. Изморена административним пословима, папирологијом и светом одраслих, решила сам да пређем у куваре. У „Звездобројцима“ сам задужена да подржим главног кувара Ивана, тако да заједничким снагама креативност дође до свог пуног изражаја. Судови увек морају да буду чисти, воће сервирано, салата направљена на време и руке увек слободне уколико неко од деце заборави флашицу па затражи чашу воде неколико пута у пола сата. Волим животиње и у школи сам задужена да све остатке хране из дечијих тањира поделим локалним неудомљеним куцама и мацама.

Биља

Биљана Раштегорац хигијеничар

Моје радно место захтева да будем стално у покрету, што ме чини веома задовољном и испуњеном. Рад током којег сте окружени децом је веома захтеван, али истовремено најлепши. Уживам у томе што свакодневно дочекујем насмејана дечија лица која долазе у школу. Њихова посебна енергија ствара позитивну атмосферу у којој обаљам предстојеће радне задатке. Тако мотивисана често осетим потребу да украсим неки кутак школе цветним аранжманима.

Срђан Шабановић тренер скијања и координатор летњих кампова

Основао сам и водим Арес, један од најуспешнијих ски клубова у Србији који је изнедрио и даје највећи број скијашких шампиона и олимпијских представника Србије. Тренер сам националних селекција у алпском скијању. Поред тога, члан сам организације Олимпијског комитета Србије и то искуство у првим редовима развоја скијашких спортова у свету користим у осмишљавању и реализацији иновативног пионирског курса зимских спортова у Звездобројцима, по мишљењу многих стручњака најбољег на свету.

Невена Милошевић потпредседник школског одбора

Током свог школовања променила сам три различита система едукације. На основу тог искуства мислим да је потребно да школа буде добро и стимулативно окружење, где се синтетишу различити приступи образовању и где се показује отвореност ка новим и иновативним идејама. Оснивање ОШ „Звездобројци“ инспирише ме и подстиче због сазнања да постоји место где деци можемо да пружимо флексибилнији и иновативнији приступ школовању. Смер и обим образовања прилагођени су индивидуалном развоју сваког детета. Желимо да стимулишемо радозналост код деце и на тај начин утичемо на усвајање нових, корисних знања.

Ксенија Радосављевић потпредседник школског одбора

Цитирам мудре речи Ивана Ђаје из друге књиге Звездобројци: „Шта су и највећа открића научника и путника према нашим открићима из детињства?… И све наше знање, мучно стечено у зрело доба и током целог нашег живота, не вреди колико оно стечено играјући се, пре него што смо умели мислити. Јер на том првом искуству о свету почива цела наука…“!
Као мајка ученика наше школе и представник родитеља првог разреда трудићу се да својим личним ангажманом, истрајношћу и професионалним знањима из области људских ресурса, своју улогу посветим служби и добробити ученика, остваривању јаке споне између колектива ОШ „Звездобројци“ и свих родитеља, тиме стварајући дивну синергију која ово место чини посебним.

Милутин

Милутин Николић оснивач

Утемељење у српској традицији и култури, отвореност према свету и свим доказаним педагошким моделима, развој маште истовремено са развојем физичког здравља, очување дечије природне креативности и жеље за учењем, постепено формирање карактера и жеље за постигнућем. Доброта и заједништво, разумевање и подршка индивидуалних талената су принципи на којима смо основали школу „Звездобројци“ и на којима постижемо и постизаћемо успех.

Пеђа

Предраг Ђурић извршни директор, оснивач

Од Платонове Академије, и раније, човек покушава да осмисли најбоље место за заједничко групно учење, које ће бити основа у развоју и напредовању мањине којој је образовање доступно. Данас, у модерном свету, школа је доступна већини, али понуђени квалитет најчешће не задовољава потребе времена у коме живимо. Уместо простог меморисања информација, важније је деци пружити прилику да кроз васпитање и сазнање изграде своју личност и постану бољи људи. Осећам да су “Звездобројци” створени за то.