Васпитачица Тијана

Tica1

Уторак 17. 3. 2020.

Решавамо скривену реч у реченици. Кад неко стари, све су нам слабије. Која је веза између броја 206 и кост? Деца погађају везу и причамо о скелету човека уз слику коју имамо на екрану испред себе.
После разговора имамо задатак да исечемо делове скелета и залепимо их, водећи рачуна шта нам је лево, а шта десно.
 Решавамо графички диктат, у ком према упутству деца цртају на лево, десно, горе, доле.
Посматрамо задатак „Изложба фотографија“ где деца посматрају слику животиња од напред, па треба да нађу исту слику животиња с леђа.
Распоређујемо предмете око себе према задатом налогу.

Среда 18.3. 2020.

Посматрамо костурка ког смо направили јуче, леву десну руку и ногу, зглобове, лобању. Почињемо причу о томе шта се крије испод лобање? Причамо о мозгу, срцу, плућима, јетри, желудцу, танком и дебелом цреву, бубрезима. Док причамо о сваком органу, чему служи и где се налази, сечемо тај орган са папира и лепимо сваки на своје место, (на нацртаној силуети човека).
После тога радимо задатак у радном листу.

Четвртак 19. 3. 2020.

Понављамо причу о нашим органима и костима. Спомињемо чулне органе и набрајамо их уз чула која имамо. Задржавамо се на чулу мириса, шта све можемо да намиришемо и зашто нам је важно. Који су нам мириси пријатни, а који непријатни. Заједно цртамо сваки чулни орган и оно што можемо да опазимо преко тог органа.
Деца добијају задатак да једу са зачепљеним носом и уоче разлику. Да направе експеримент у ком завежу очи и погађају мирисе који им се понуде.
По жељи могу да направе и друштвену игру о чулима, помоћу прилога који су послати родитељима на мејл.

Петак 20. 3. 2020.

Почињемо активност са загонетком „Шта је то не види се, а свуда је око нас?“ Причамо зашто нам је ваздух битан, који орган нам служи за дисање. Где је најчистији ваздух и зашто, а где је најзагађенији? Радимо задатке у радним листовима и причамо шта је ветар, колико је моћан и јак. Шта све може да покрене ветар… Решавамо ребусе на ту тему и добијамо решења „промаја“ и „ветрењача“. Дувамо у лагани предмет (папирић) и посматрамо како се понаша. Разговарамо о томе. Посматрамо експеримент у ком девојчица подиже књиге тако што надувава балон који је испод књига.
Правимо ветрењачу од папира.
У току дана другарима остаје да направе још три играчке од папира са којима могу да се играју напољу.
Ко буде желео може да направи и једрилицу од папира, пампура или сунђера и да их стави у каду или у лавор, и феном их помера.
На крају разговора спомињемо да данас почиње пролеће и да у току викенда посматрају промене око њих, а о томе ћемо причати у понедељак.